اهواز شهری است که تاریخی طولانی پشت سر دارد و در دل خود داستان‌های بسیاری را برای روایت حفظ کرده. در پس آسمان پر گرد و غبار اهواز مردمانی مهربانی، صبور، خونگرم و زحمتکش روزگار می‌گذارنند. در کنار همه‌ی آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی که در شهر پیدا می‌کنیم اما سوغات اهواز همان ره‌آوردی است که برای همیشه خاطرات سفر به این شهر را برای ما زنده نگه‌ می‌دارد. این سوغات به دو بخش خوردنی و صنایع دستی تقسیم می‌شوند. برای شناخت بهتر سوغات اهواز با مجله گردشگری سفرزون باشید تا آن‌ها را بیشتر بشناسیم.

سوغاتی‌های خوردنی اهواز

خرما ، شیرینی گرم جنوب

اهواز مانند بسیاری از شهرهای جنوبی نخلستان‌های بسیاری در دل زمین‌های خود دارد که هر کدام از آن‌ها از سنگینی بار پر برکت خرما سر فرو آورده‌اند. این سوغات اهواز جزو محبوب‌ترین‌ها است و انواع مختلفی دارد. خرماهای اهواز به دو دسته خرمای خشک و خرمای تر تقسیم می‌شوند. این منبع انرژی و پتاسیم در دسته‌ بندی‌های زیر قرار می‌گیرد.

خرما سایر (استعمران)، خرما زاهدی، خرما کبکاب، خرما خضراوی، خرما گنطار، خرما بریم، خرما برحی، خرما شاکری، خرما دیلگاری، خرما مکسون و خرما سودانی

فراورده‌های خرما ، طعم‌های لذیذ جنوب

در کنار این‌ها نباید از فراورده‌های خرما که در بین سوغات اهواز طرفدران بسیاری نیز دارند بگذریم. این فراورد‌های لذیذ مخصوص همه‌ی ذائقه‌ها هستند و با زحمت مردم محلی به دست می‌آیند.

قهوه هسته خرما

سوغات اهواز

برای تولید این محصول ابتدا هسته‌های خرما را تفت می‌دهند و با کوبیدن این هسته‌های سخت آن‌ها به پودری لطیف تبدیل می‌کنند. این قهوه را می‌توانید دم کنید و از عطر و طعم آن لذت ببرید. به خاطر داشته باشید که این پودر علاوه بر این خاصیتی دارویی دارد و پمادی از آن تولید می‌‌شود که برای ورم پلک مفید است. همچنین از پودر هسته‌ی خرما کلوچه‌های محلی بسیار خوشمزه‌ای پخته می‌شود که طعمی بی‌نظیر دارد و تکمیل کننده‌ی یک عصرانه‌ی لذت‌بخش ادامه مطلب.


مجله‌ی گردشگری خرما ,اهواز ,سوغات ,بسیاری ,آن‌ها ,سوغات اهواز ,فراورده‌های خرما ,تقسیم می‌شوند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ANIMusicAMP مشاور شهر بوشهر تخفیفان پسته خندون دلنوشته پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان